Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmět.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem Pedagogické praxe 3 je završení pedagogických praxí, simulací reálné situace a ověření naplnění klíčových kompetencí studenta během studia. Student bude analyzovat vzdělávací proces, zapojí se plnohodnotně do výuky. Bude vystupovat v roli učitele a podílet se na průběhu výuky. Naučí se pracovat s heterogenní třídou a diferencovat tak výuku. Zapojí se do komunikace s asistentem pedagoga, popř. školním asistentem. Student se zaměří na analýzu třídního vzdělávacího programu učitele, ve kterém vyhledá odlišnosti pro žáky se SPU a vytvoří diferencovanou výuku pro žáky ve třídě s přihlédnutím k individuálním zvláštnostem v kolektivu žáků. Student se seznámí s obsahem individuálního studijního plánu pro žáky integrované. Seznámí se i s dokumentací třídy a naučí se ji plnohodnotně vyplňovat, a to jak v papírové podobě, tak elektronicky. Student bude učit pod dohledem cvičného učitele, se kterým bude před výukou konzultovat své přípravy. Ty budou také součástí profesního portfolia studenta. V rámci praxe se zaměří student na správné formulování vzdělávacích cílů vzhledem k obsahu vzdělávání s ohledem na individuální zvláštnosti žáků. Naučí se rozlišovat, odhalovat, stimulovat a rozvíjet individuální osobnostní kvality žáků. Po odučené hodině bude probíhat reflexe hodiny se cvičným učitelem Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmět.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je absolvování náslechových praxí v 1. ročníku studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: NIDV, 2006. ISBN 80-86956-01-6..
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X..
-
KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum. 2001. ISBN 80-246-0192-3..
-
KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení,kooperativní škola. Praha: Portál. 1997 s. 45. ISBN 80-7178-167-3..
-
MAŇÁK, J. ŠVEC, V. Výukové metody. Brno. Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5..
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7..
-
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2..
|