V rámci pedagogické praxe bude student spolupracovat se cvičným učitelem na přípravě svých výstupů. Tyto přípravy bude cvičný učitel schvalovat ještě před výukou studenta. Bude se podílet na výuce pod dohledem cvičného učitele - oborového didaktika v předmětech, které jsou pro něho prioritní. Bude komunikovat i s asistenty ve škole, bude připravovat výuku pro heterogenní třídu, pro žáky s ISP atd. Bude využívat dostupné pomůcky a didaktické prostředky, které má škola k dispozici. Bude žáky vyučovat vhodnými vyučovacími metodami a bude také výsledky své práce ověřovat, to vše pod dohledem cvičného učitele - oborového didaktika. Student se v rámci pedagogické praxe seznámí s veškerou pedagogickou dokumentací, kterou běžně učitelé zpracovávají. Třídní kniha, katalogové listy, ŠVP, tematické plány, záznam o úrazu atd., a to jak v tištěné, tak i elektronické podobě. I tyto dokumenty budou součástí jeho profesního portfolia. Student se naučí aplikovat a obhajovat získané poznatky a dovednosti v pedagogické praxi. Naučí se argumentovat ve prospěch navržených pedagogických koncepcí a strategií.
|
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: NIDV, 2006. ISBN 80-86956-01-6..
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X..
-
KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum. 2001. ISBN 80-246-0192-3..
-
KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení,kooperativní škola. Praha: Portál. 1997 s. 45. ISBN 80-7178-167-3..
-
MAŇÁK, J. ŠVEC, V. Výukové metody. Brno. Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7..
-
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2..
-
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha. Grada. 2008. ISBN 978-80-247-1821-7..
-
SOLFRONK, J. Organizační formy vyučování. Praha: SPN. 1991. ISBN 80-7066-334-0..
-
TRUNDA, Jiří. Profesní portfolio učitele: soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. 19 s. ISBN 978-80-87063-62-0..
|