Předmět: Pedagogická praxe 1 - reflektovaná asistentská

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Pedagogická praxe 1 - reflektovaná asistentská
Kód předmětu KPG/WP1A@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmět.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
V rámci pedagogické praxe bude student pracovat se školním vzdělávacím programem dané školy. Bude analyzovat výuku svého předmětu - oborové didaktiky. Vytvoří pro tento předmět časově tematický plán. Bude vykonávat náslechovou praxi. Zapojí se do výuky jako asistent pedagoga. Seznámí se s dokumentací školy. Vytvoří záznam o hospitaci a hospitační protokol bude součástí jeho profesního portfolia. Bude pracovat s pedagogickou terminologií a aplikovat některé aktivity, po konzultaci se cvičným učitelem, v praxi. Jedná se o praxi náslechovou. Po absolvování pedagogické praxe bude student identifikovat a využívat vztahy mezi oborovou a oborově didaktickou a pedagogicko-psychologickou základnou. Naučí se rozpoznat aktivizační metody a formy práce s ohledem na potřeby a různé aspekty inovace vzdělávacího procesu. Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmět.
Veškeré další informace k předmětu naleznete na počátku semestru, ve kterém je předmět rozvrhován, v systému LMS MOODLE pro daný předmět.
Předpoklady
Bez dřívějších předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Cílem předmětu je absolvování pedagogické praxe v plném rozsahu 100%.
Doporučená literatura
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: NIDV, 2006. ISBN 80-86956-01-6..
  • KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X..
  • KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum. 2001. ISBN 80-246-0192-3..
  • KASÍKOVÁ, H.. Kooperativní učení,kooperativní škola. Praha: Portál. 1997 s. 45. ISBN 80-7178-167-3..
  • MAŇÁK, J. ŠVEC, V. Výukové metody. Brno. Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5..
  • PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7..
  • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2..
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha. Grada. 2008. ISBN 978-80-247-1821-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr