Předmět: Nástroje ověřování výsledků učení v oborových didaktikách

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Nástroje ověřování výsledků učení v oborových didaktikách
Kód předmětu KPG/WOVU@
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Disciplína je zaměřena na seznámení studentů se základními nástroji pro ověřování výsledků učení žáků. Cílem disciplíny je seznámit studenty s klasickými ústními, písemnými a výkonovými zkouškami, jež jsou nejčastěji využívány v pedagogickém prostředí, a poukázat na jejich možnou modifikaci pro využití při formativním hodnocení (formativní využití sumativního hodnocení). Studenti si v rámci výuky prakticky vyzkouší tvorbu vybraných nástrojů pro ověřování výsledků učení žáků, a to v rámci své odborné profilace. Distančně: Ve výuce bude reflektována také problematika tvorby a využití prezentačně-hodnotícího předmětového portfolia žáka, které představuje nástroj či metodu s potenciálem využitelnosti napříč všemi dimenzemi výchovně-vzdělávacího kurikula.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • JEŘÁBEK, Ondřej a BÍLEK, Martin. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 91 s. ISBN 978-80-244-2494-1..
  • JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování. Praha: D + H, 2017. 206 s. ISBN 978-80-87295-25-0..
  • KONÍČEK, Libor et al. Evaluace výsledků vzdělávání. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. 47 s. ISBN 978-80-7368-342-9..
  • KOŠŤÁLOVÁ, Hana, MIKOVÁ, Šárka a STANG, Jiřina. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. 151 s. ISBN 978-80-262-0220-2..
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9..
  • STARÝ, Karel a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. 174 s. ISBN 978-80-262-1001-6..
  • VÁCLAVÍK, Antonín. Prezentačně-hodnotící předmětové portfolio v 7. ročníku ZŠ: případová studie. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 227 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; sv. 34. ISBN 978-80-210-6708-0..
  • WILIAM, Dylan. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. 2., revidované vydání. Praha: EDUkační LABoratoř, z.s., 2016. 243 s. ISBN 978-80-906082-7-6..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr