Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Prezenčně: Disciplína je zaměřena na porozumění problematice hodnocení ve školní praxi. V rámci disciplíny se studenti seznámí s teoretickým vymezením pojmu hodnocení, funkcí hodnocení, fázemi hodnocení a jednotlivými typy hodnocení, které je možné aplikovat v pedagogické praxi (v souvislosti s výukovými strategiemi a cíli). Dále se studenti v rámci studia seznámí s nejčastějšími chybami při hodnocení a také opatřeními vedoucími k vyloučení vzniku chyb při hodnocení. Distančně: Ve výuce bude pozornost věnována především formativnímu hodnocení, jakožto nástroji pomoci žákům identifikovat jejich vzdělávací potřeby a přizpůsobit jim výuku s cílem vylepšit jejich učební výsledky.
|
Předpoklady
|
Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování. Praha: D + H, 2017. 206 s. ISBN 978-80-87295-25-0..
-
KOŠŤÁLOVÁ, Hana, MIKOVÁ, Šárka a STANG, Jiřina. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. 151 s. ISBN 978-80-262-0220-2..
-
SLAVÍK, Jan et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020. 217 s. ISBN 978-80-261-0920-4..
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9..
-
STARÝ, Karel a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. 174 s. ISBN 978-80-262-1001-6..
-
WILIAM, Dylan. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. 2., revidované vydání. Praha: EDUkační LABoratoř, z.s., 2016. 243 s. ISBN 978-80-906082-7-6..
|