Předmět: Učitel a hodnocení výsledků učení

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Učitel a hodnocení výsledků učení
Kód předmětu KPG/WHVU@
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Prezenčně: Disciplína je zaměřena na porozumění problematice hodnocení ve školní praxi. V rámci disciplíny se studenti seznámí s teoretickým vymezením pojmu hodnocení, funkcí hodnocení, fázemi hodnocení a jednotlivými typy hodnocení, které je možné aplikovat v pedagogické praxi (v souvislosti s výukovými strategiemi a cíli). Dále se studenti v rámci studia seznámí s nejčastějšími chybami při hodnocení a také opatřeními vedoucími k vyloučení vzniku chyb při hodnocení. Distančně: Ve výuce bude pozornost věnována především formativnímu hodnocení, jakožto nástroji pomoci žákům identifikovat jejich vzdělávací potřeby a přizpůsobit jim výuku s cílem vylepšit jejich učební výsledky.

Předpoklady
Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana. Školní hodnocení a žáci se specifickými poruchami učení a chování. Praha: D + H, 2017. 206 s. ISBN 978-80-87295-25-0..
  • KOŠŤÁLOVÁ, Hana, MIKOVÁ, Šárka a STANG, Jiřina. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. 151 s. ISBN 978-80-262-0220-2..
  • SLAVÍK, Jan et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020. 217 s. ISBN 978-80-261-0920-4..
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9..
  • STARÝ, Karel a kol. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. 174 s. ISBN 978-80-262-1001-6..
  • WILIAM, Dylan. Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy. 2., revidované vydání. Praha: EDUkační LABoratoř, z.s., 2016. 243 s. ISBN 978-80-906082-7-6..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr