Předmět: Digitální technologie ve vzdělávání

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Digitální technologie ve vzdělávání
Kód předmětu KPG/WDTV@
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kropáč Jiří, Mgr. Ph.D., LL.M.
Obsah předmětu
Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a charakterizovat didaktické aspekty vybraných technických výukových systémů, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií, - vyhledat komerční a freeware aplikace pro edukační účely, - využívat vzdělávací portály a vzdělávací sociální sítě, - ovládat a provádět základní údržbu vybraných technických výukových prostředků, - ovládat interaktivní tabuli a tablet ve vzdělávání, - připravit prezentaci nepromítaného záznamu (záznamové plochy), prezentaci pro interaktivní tabuli, promítací (projekční) techniku, zvukovou (auditivní) techniku a televizní techniku, - volit využití techniky ve výuce v souladu s formami a metodami výuky, - připravit podklady pro tvorbu prezentací pro statickou i dynamickou projekci, - - připravit vyučovací jednotku podporovanou počítačem, internetem, statickou i dynamickou projekcí. Prezenčně: 1. Komerční a freeware aplikace pro edukační účely. 2. Didaktické aspekty vybraných technických výukových systémů, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií. 3. Základní uživatelské dovednosti s moderní didaktickou technikou. 4. Interaktivní tabule ve vzdělávání. 5. Tablet ve vzdělávání. 6. Výuková prezentace. Distančně: 1. Prostředky moderní didaktické techniky, jejich princip, obsluha a základní údržba. 2. Vzdělávací portály. 3. Vzdělávací sociální sítě. 4. Princip, obsluha a základní údržba vybraných technických výukových prostředků. 5. Příprava podkladů a tvorba prezentací pro statickou i dynamickou projekci. 6. Ergonomické zásady při práci s moderní didaktickou technikou.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • EDWARDS, Anthony. New Technology and Education (Contemporary Issues in Education Studies). London: Bloomsbury Academic, 2012. ISBN 978-1-4411-9972-0..
  • HAUSNER, Milan. (2007). Výukové objekty a interaktivní vyučování.. Liberec: Venkovský prostor.
  • CHROMÝ, Jan. Materiální didaktické prostředky v informační společnosti. Praha: Verbum, 2011. ISBN 978-80-904415-5-2..
  • SZOTKOWSKI, René. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní. Z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr