Předmět: Digitální technologie ve vzdělávání

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Digitální technologie ve vzdělávání
Kód předmětu KPG/WDT1@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Miková Jana, Mgr.
  • Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Komerční a freeware aplikace pro edukační účely. Didaktické aspekty vybraných technických výukových systémů, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií. Základní uživatelské dovednosti s moderní didaktickou technikou. Princip, obsluha a základní údržba vybraných technických výukových prostředků. Ergonomické zásady při práci s moderní didaktickou technikou. Výuková prezentace. Interaktivní tabule ve vzdělávání. Tablet ve vzdělávání. Vzdělávací portály. Vzdělávací sociální sítě. Pro účastníky prezenčního studia je k dispozici studijní podpora v LMS Moodle, ve které naleznou podněty k vlastní přípravě a k práci v seminářích a cvičeních.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by účastníci měli být schopni: - popsat a charakterizovat základní, strategické a koncepční dokumenty vztahujícím se k digitálnímu vzdělávání a rozvíjení digitální gramotnosti, - popsat a charakterizovat didaktické aspekty vybraných digitálních technologií ve vzdělávání, technických výukových prostředků, učebních pomůcek, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií, - ovládat a provádět základní údržbu vybraných digitálních technologií a technických výukových prostředků, - ovládat interaktivní tabuli a interaktivní LCD panel ve vzdělávání, - popsat a charakterizovat a ovládat vybranou interaktivní programovatelnou techniku, - ovládat základní vizualizační techniku (školní vizualizér), - využívat možnosti vzdělávacích portálů a otevřeného vzdělávání, - připravit prezentaci nepromítaného záznamu (záznamové plochy), prezentaci pro interaktivní tabuli, promítací (projekční) techniku, zvukovou (auditivní) techniku a televizní techniku, - volit využití didaktické techniky ve výuce v souladu s formami a metodami výuky, - připravit podklady pro tvorbu prezentací pro statickou i dynamickou projekci, - připravit vyučovací jednotku podporovanou interaktivní tabulí, počítačem, internetem, statickou i dynamickou projekcí.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informačn. Informační vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-88123-07-1..
  • KOPECKÝ, Kamil, René SZOTKOWSKI, Lukáš KUBALA, Veronika KREJČÍ a Martin HAVELKA. Moderní technologie ve výuce (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2021.
  • REDECKER, Christine a Yves PUNIE. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu. ?European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu?. Praha: NÚV. 2018.
  • SZOTKOWSKI, R. (2013). Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní. Z pohledu učitele základní a střední školy.. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr