Předmět: Oborově didaktické aspekty tvorby digitálních vzdělávacích obsahů

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Oborově didaktické aspekty tvorby digitálních vzdělávacích obsahů
Kód předmětu KPG/WDAD@
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako komplexní průprava v oblasti virtualizace učitelské přípravy, kurikulárních a legislativních obsahů, které učitelé v 21. století využívají v digitalizované podobě pro komunikaci s širokou veřejností. Předmět se zaměřuje na propojování technických možností ICT technologií a podpory faktorů digitalizace vzdělávacích aspektů pro e-learning. Předmět je zaměřen na rozvoj kompetencí, kde při práci s různými technickými výukovými prostředky, sociálními sítěmi a softwarovou podporou za účelem tvorby vzdělávacích obsahů, úpravy a inovace školské dokumentace jsou tyto faktory postupně propojovány do ucelené výstupní podoby. Předmět je zaměřen na aplikaci didaktických konceptů v návaznosti na plánovanou pedagogickou činnost a kurikulární nároky současného vzdělávacího systému. Prezentované technické výukové prostředky a podpůrné aplikace budou následně uchazeči umět využít ve výuce a při rozšiřujících pedagogických činnostech souvisejících s rozvojem moderní didaktické aplikace ICT technologie do vzdělávání a komunikace s institucemi pověřeným kvalitou přípravy kurikulárních změn souvisejících s potřebou krizových opatření a důrazem na virtualizaci spisové a vzdělávací náplně. Distančně: Využívání softwarových textových editorů, sociálních platforem s pedagogicko-didaktickou tématikou a virtualizované dokumentace s kurikulárními požadavky budou studenti umět využívat a aplikovat v návaznosti na požadavky tvorby školní dokumentace, spisové služby, učitelské přípravy a virtualizované podoby vzdělávání za pomoci specifických softwarových a cloudových aplikací, které zefektivňují činnost pedagogických pracovníků, a to za pomoci moderních trendů a technologických nástrojů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • EDWARDS, A. . New Technology and Education (Contemporary Issues in Education Studies). London: Bloomsbury Academic, 2012. ISBN 978-1-4411-9972-0..
  • HAUSNER, M. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, 2007. ISBN 978-80-903897-0-0..
  • CHROMÝ, J. Materiální didaktické prostředky v informační společnosti. Praha: Verbum, 2011. ISBN 978-80-904415-5-2.
  • LAURENČÍK, M. Jak na dokonalou prezentaci v PowerPointu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4377-6..
  • SZOTKOWSKI, R. Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní. Z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido, 2013. ISBN 978-80-7315-247-5..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází