Vyučující
|
-
Miková Jana, Mgr.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata vyučovaná distančně budou realizována prostřednictvím LMS Moodle (asynchronní výuka), do nějž budou účastníkům/studentům vloženy podpůrné studijní materiály, s nimiž budou účastníci/studenti pracovat podle pokynů vyučujícího (samostudium, plnění kontrolních úloh, které verifikují jeho poznatky). Dále bude distanční výuka realizována v prostředí MS Teams, za účelem podpůrných konzultací pro účastníky/studenty vzdělávání (v synchronní i asynchronní podobě).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na rozvíjení reflektivních technik v práci učitele. Úzká souvislost praxe a teoretických konceptů pomáhá rozvíjet pedagogicko-didaktické zkušenosti v praxi. Práce s dokumentací školy a odbornými zdroji pomáhá rozvíjet kognitivní poznatky v praxi učitele a rozšiřuje teoretický základ, který následně absolvent předmětu aplikuje do vzdělávacích modelových situacích. Modelové situace a vyhodnocování jednání ve vzdělávacím procesu podporuje konstrukt učitelské identity a didakticky rozvíjí učitelské kompetence. V tomto ohledu je akční výzkum zaměřen na sémantické odlišení kategorizace aplikovatelných výzkumných metod od metodologické kategorizace výzkumných přístupů, dále je podporována aplikace teoreticko-praktické využitelnosti aplikovaných jednání, která jsou formulována do cyklických fází, které vedou k tvorbě metodických opatření a sebe-reflektivních zpráv na úrovni školy. Metodologické postupy jsou aplikované a terminologická vymezení jsou přímo aplikována do praktických ukázek a modelových situací, se kterými učitelé dále pracují a podporují vlastní rozvoj didaktických přístupů. Distančně: Pomocí modelových situací, aplikovaných teoretických poznatků, diskurzivních cvičení pod vedením mentora jsou rozvíjeny techniky a aplikované metodologické přístupy reflektivních technik sebereflexe, které jsou v komplexní podobě cyklickým výstupem metodologické aplikace akčního výzkumu, který je zaměřen na osobnost a sebepojetí učitele a didaktické rozvoje.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
ATKINS, L & WALLACE, S. Qualitative Research in Education. London: Sage Publications, LTD, 2012..
-
DENSCOMBE M. Good Research Guide:For small-scale social research projects (4th Edition). Open University Press. Berkshire, 2010..
-
McNiff, J., Whitehead, J. Doing and Writing Action Research..
-
REASON, P., BRADBURY, H. Handbook of Action Research. London: SAGE, 2006.
-
SANKARAN, S., DICK, B., PASSFIELD, R., SWEPSON, P. (Eds. Effective Change Management Using Action Research and Action Learning: Concepts, Frameworks, Processes and Applications. Lismore: Southern Cross University Press, 2001..
|