Vyučující
|
-
Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Poslání a činnost školní družiny, střediska volného času a domova mládeže. Práce vychovatele. Řešení výchovných situací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . charakterizovat poslání a organizaci činnosti školní družiny, střediska volného času a domova mládeže, . analyzovat a zhodnotit náslechové jednotky na základě použití záznamového archu, . prezentovat svůj názor na vhodnost použití různých postupů vychovatelem při řešení situací vzniklých v edukačním procesu, . zpracovat portfolio, jehož prostřednictvím se prokáže splnění všech cílů průběžné praxe.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
individuální příprava na praxi náslechy a reflexe individuální zpracování záznamů z praxe
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. (2011). Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe.. Brno: Masarykova univerzita.
-
Musilová, M. (2004). Individuální praxe: metodika a cvičebnice. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky.. Olomouc.
|