Předmět: General Theory of Education 2

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu General Theory of Education 2
Kód předmětu KPG/TE2Q
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Osobnost učitele. Vývoj vzdělávání učitelů základních a středních škol. Osobnost vychovávaného jedince. Výchovné prostředky. Rodina a rodinná výchova. Alternativní školy. Úsilí o reformu školy v 1. polovině 20. století.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat osobnost učitele, " objasnit vývoj vzdělávání učitelů základních a středních škol, " vysvětlit podstatu osobnosti vychovávaného jedince, " vyjmenovat a charakterizovat výchovné prostředky, " analyzovat rodinu a rodinnou výchovu, " objasnit a zhodnotit podstatu vybraných alternativních škol, " vyjádřit vlastními slovy a shrnout význam reformy školy v 1. polovině 20. století.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat osobnost učitele, objasnit vývoj vzdělávání učitelů základních a středních škol, vysvětlit podstatu osobnosti vychovávaného jedince, vyjmenovat a charakterizovat výchovné prostředky, analyzovat rodinu a rodinnou výchovu, objasnit a zhodnotit podstatu vybraných alternativních škol, vyjádřit vlastními slovy a shrnout význam reformy školy v 1. polovině 20. století.
Předpoklady
základní znalosti pedagogiky, psychologie a sociologie

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce

Kontaktní výuka Studium distančních opor Samostudium - příprava na zkoušku Seminární práce (esej)
Doporučená literatura
  • ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0..
  • Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. (1998). Obecná pedagogika I, II.. Olomouc: Hanex.
  • Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. (1997). Obecná pedagogika I.. Olomouc: Hanex.
  • KANTOROVÁ, Jana a kol. Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky I. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-024-0..
  • KANTOROVÁ, Jana a kol. Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky II. Olomouc: Hanex, 2010. ISBN 978-80-7409-030-1..
  • KANTOROVÁ, Jana. Obecná pedagogika I. Olomouc: Agentura Gevak, 2013. ISBN 978-80-86768-59-5. 60 s..
  • KANTOROVÁ, Jana. Obecná pedagogika II. Olomouc: Agentura Gevak, 2013. ISBN 978-80-86768-60-1. 60 s..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr