Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výuky na školách. Obsah disciplíny: Prostředky moderní didaktické techniky, jejich princip, obsluha a základní údržba. Komerční a freeware aplikace pro edukační účely. Vzdělávací portály. Sociální sítě ve vzdělávání. Způsob tvorby a získávání programů pro potřeby učitelky MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Posluchači se seznámí s prostředky moderní didaktické technologie, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. S jednotlivými prostředky se studenti seznámí z aspektu jejich principu, obsluhy a základní údržby. Důraz bude kladen na způsob tvorby a získávání programů pro potřeby učitelky MŠ. Po absolvování předmětu by měla být studentka schopna vytvořit a realizovat vlastní výukovou, interaktivní prezentaci určenou pro děti předškolního věku.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prosředky používanými ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Geschwinder, J. a kol. (1995). Metodika využití materiálních didaktických prostředků. Praha 1987.. Olomouc.
-
HOMAS, Michael a Euline Cutrim SCHMID. (2010). Interactive Whiteboards for Education: Theory, Research and Practice. USA.
-
LORENS, Roman. (2013). Nowe technologie w edukacji.. Polsko: Wydawnictwo Szkolne PWN.
-
NIKL, Jiří. (2002). Didaktické aspekty technických výukových prostředků. Liberec : Technická univerzita v Liberci.
-
RAMBOUSEK, V. (1989). Technické výukové prostředky. Praha.
-
RŮŽIČKA, E. (1998). Moderní technologie ve školství.. Olomouc.
-
Růžička, E. (2002). Technologie vzdělávání. Olomouc : UP.
-
SCHMIDT, Eric a Jared COHEN. (2013). The new digital age: reshaping the future of people, nations and business. USA.
-
SLAVÍK, M., HUSA, J., MILLER, I. (2007). Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze.
|