Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aplikace metod a technik sběru dat v pedagogických výzkumech. Aplikace metod zpracování dat v pedagogických výzkumech. Míry centrální tendence (střední hodnoty). Aplikace metod grafického zobrazování dat. Vybrané techniky průzkumové analýzy a jejich použití v pedagogických výzkumech. Normální rozdělení a jeho vlastnosti. Aplikace vybraných statistických metod používaných při testování hypotéz. Metody a techniky relační analýzy. Korelační analýza. Vybrané statistické testy významnosti. Plánování a příprava projektu empirického výzkumu. Vyhledávání zdrojů informací. Výzkum jako součást diplomových prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - aplikovat různé metody a techniky sběru dat v pedagogických výzkumech, - zpracovat, vyhodnotit a interpretovat výzkumná data, - aplikovat vybrané statistické metody používané při testování hypotéz, - navrhnout projekt empirického výzkumu, - vyhledat optimální zdroje informací, - na základě praktických příkladů empirického výzkumu navrhnout optimální zpracování dat, - zvolit optimální přístup při zpracování empirické části diplomové práce.
Student bude schopen popsat metody ověřování výzkumných hypotéz, statistické testy významnosti a popsat data, na nichž je může použít. Dovede popsat normální rozdělení dat a jeho vlastnosti. Bude schopen ověřovat výzkumné hypotézy. Dovede aplikovat vhodné grafické znázornění dat. Je schopen napsat závěrečnou výzkumnou zprávu.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti metodologie, matematiky a statistiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Vypracování projektu výzkumu.
|
Doporučená literatura
|
-
DISMAN, Miroslav. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8.. Praha: Karolinum.
-
GULOVÁ, Lenka a Radim ŠÍP. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi.. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
HENDL, Jan. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat.. Praha: Portál.
-
HOY, K. Wayne. (2010). Quantitative Research in Education: A Primer.. USA: SAGE.
-
CHRÁSKA, Miroslav. (2016). Metody pedagogického výzkumu.. Praha: Grada Publishing, a.s.
-
PUNCH, Keith. (2008). Úspěšný návrh výzkumu.. Praha: Portál.
|