Předmět: Dějiny školy a pedagogiky

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Dějiny školy a pedagogiky
Kód předmětu KPG/PEDŠK
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Neumeister Pavel, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Institucionalizace výchovy a vzdělávání v rámci kultury jednotlivých společností. Paideia jako typ edukace ve společnostech antického Řecka a Říma. Educatio jako edukace období evropského středověku. Bildung jako typ edukace evropského novověku. Významné osobnosti teorie a praxe evropské výchovy a vzdělávání.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Názory na výchovu a vzdělávání u J. A. Komenského, jeho předchůdců a následovníků. Vývoj školských soustav v českých zemích. Moderní pedagogické směry a jejich reflexe v české pedagogice a školství.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Aktivní účast na výuce. Samostudium vybraných téma jako příprava na semináře. Úspěšné absolování testu faktografických znalostí.
Doporučená literatura
  • ČADSKÁ, M., ŠTVERÁK, V. Stručný průvodce dějinami pedagogiy. Praha: Karolinum, 1999. JEDLIČKOVÁ, I., KOVÁŘÍČEK, V. Vývoj školských soustav v českých zemích. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999..
  • CIPRO, M. (2002). Galerie světových pedagogů. Sv. 1, 2, 3.. Praha.
  • PODLAHOVÁ, L. aj. (2001). 1+100 osobností pedagogiky a školství v českých zemích.. Olomouc.
  • REBLE, A. (1995). Dejiny peagogiky. Bratislava.
  • ŠTVERÁK, V., KUČERA, Z. aj. (1999). Chrestomatie z dějin pedagogiky.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr