Název předmětu | Dějiny školy a pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | KPG/PEDŠG |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Institucionalizace výchovy a vzdělávání v rámci kultury jednotlivých společností. Paideia jako typ edukace ve společnostech antického Řecka a Říma. Educatio jako edukace období evropského středověku. Bildung jako typ edukace evropského novověku. Významné osobnosti teorie a praxe evropské výchovy a vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Názory na výchovu a vzdělávání u J. A. Komenského, jeho předchůdců a následovníků. Vývoj školských soustav v českých zemích. Moderní pedagogické směry a jejich reflexe v české pedagogice a školství.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Aktivní účast na výuce. Samostudium vybraných téma jako příprava na semináře. Úspěšné absolování testu faktografických znalostí. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|