Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky budou orientovány na samostatnou tvůrčí činnost studentů, aby tak získali potřebné dovednosti v oboru. Jejich náplní bude praktické zpracování vybraných témat z obecné didaktiky. O teoretických východiscích bude pojednáno v přednáškách z obecné didaktiky. Cílem je také to, aby studenti dokázali teoreticky probraná témata prakticky realizovat na svých aprobačních předmětech, a tím jednak získali základní pedagogické dovednosti a dále pochopili význam obecné didaktiky pro jejich další pedagogické studium a povolání učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Program navazuje na první část předmětu obecná didaktika (OBDP1). Informuje o dalších didaktických nástrojích edukace, zdůrazňuje jejich význam pro výuku. Usiluje o porozumění jejich vzájemných souvislostí ve vztahu k učebním činnostem žáků a výukovým činnostem učitelů. Závěr programu je věnován edukaci na počátku 21. století.
|
Předpoklady
|
Znalost pojmového aparátu z obecné a srovnávací pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta
Portfolio
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. Kol. Pedagogika II. Ostrava: Pedagogická fakultaka OU, 1993. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996..
|