Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu jsou témata: Základní dilemata teorie výchovy. Etická a estetická výchova. Společnost a výchova. Teoretická východiska multikulturní a globální výchovy. Teorie z hlediska teorie gender. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Koncepce dětství jako problém výchovy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Základní dilemata teorie výchovy. Etická a estitická výchova. Společnost a výchova. Teoretická východiska multikulturní a globální výchovy. Teorie z hlediska teorie gender. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Koncepce dětství jako problém výchovy.
|
Předpoklady
|
základy pedagogiky, filozofie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Samostudium vybraných témat. Průběžná příprava na výuku. Zpracování eseje na vybrané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
BŮŽEK, A., MICHALÍK, J. (2002). Informatorim (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání.. Olomouc.
-
DRUCKER, P. (1994). Věk diskontinuity.. Praha.
-
Illich, I. (2001). Odškolnění společnosti: polemický spis. . Praha: SLON .
-
JŮVA, V. (1995). Estetická výchova. Vývoj - pojetí - perspektivy.. Brno.
-
KUČEROVÁ, S. (1996). Člověk, hodnoty, výchova. Kapitoly z filosofie výchovy.. Prešov: ManaCon.
-
MALACH, J. (2007). Pedagogika jako obecná teorie edukace. Ostrava.
-
PELIKÁN, J. (1995). Výchova jako teoretický problém. Ostrava.
-
PELIKÁN, J. (1995). Výchova jako teoretický problém.. Ostrava.
-
STŘELEC, S. (1992). Kapitoly z rodinné výchovy.. Praha.
-
STŘELEC, S. (1998). Kapitoly z teorie a metodiky výchovné práce I.. Brno.
-
STŘELEC, S. (2001). Kapitoly z teorie výchovné práce II.. Brno.
|