Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pedagogické kategorie a jejich proměny, systém pedagogických věd, pedagogika, výchova, cíle a obsah výchovy, formy, složky, zásady, osobnost učitele, osobnost žáka, alternativní školské systémy, školská reforma.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Shrnutí hlavních myšlenek a východisek pedagogických disciplín tak, aby studenti měli přehled o aktuálních tématech pedagogické vědy a byli schopni orientace a aplikace v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zvládnutí obsahu učiva, aktivní přístup, vypracování hesel do slovníku.
|
Doporučená literatura
|
-
Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. (2000). Obecná pedagogika I., II.. Olomouc: Hanex.
-
CHRÁSKA, M. (1993). Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika.. Praha.
-
ŘÍČAN, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí.. Praha.
-
SPOUSTA, V. et al. (1994). Teoretické základy výchovy ve volném čase.. Brno.
-
VÁŇOVÁ, M. (2003). Srovnávací pedagogika.. Praha.
|