Předmět: Repetitorium pedagogických předmětů

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Repetitorium pedagogických předmětů
Kód předmětu KPG/NSRPP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní pedagogické kategorie a jejich proměny, systém pedagogických věd, pedagogika, výchova, cíle a obsah výchovy, formy, složky, zásady, osobnost učitele, osobnost žáka, alternativní školské systémy, školská reforma.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Shrnutí hlavních myšlenek a východisek pedagogických disciplín tak, aby studenti měli přehled o aktuálních tématech pedagogické vědy a byli schopni orientace a aplikace v praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Zvládnutí obsahu učiva, aktivní přístup, vypracování hesel do slovníku.
Doporučená literatura
  • Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E. (2000). Obecná pedagogika I., II.. Olomouc: Hanex.
  • CHRÁSKA, M. (1993). Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc.
  • KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • PRŮCHA, J. (1997). Moderní pedagogika.. Praha.
  • ŘÍČAN, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí.. Praha.
  • SPOUSTA, V. et al. (1994). Teoretické základy výchovy ve volném čase.. Brno.
  • VÁŇOVÁ, M. (2003). Srovnávací pedagogika.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr