Předmět: Praktikum z didaktické techniky

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Praktikum z didaktické techniky
Kód předmětu KPG/NSPDT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prostředky využívanými ve školách.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Posluchači se seznámí s prostředky moderní didaktické technologie, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. S jednotlivými prostředky se studenti seznámí z aspektu jejich principu, obsluhy a základní údržby. Důraz bude kladen na způsob tvorby a získávání programů pro potřeby učitele střední školy. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni vytvořit a realizovat vlastní programy určené pro žáky středních škol. Obsahové teze disciplíny jsou: Videotechnika a její využití v práci učitele střední školy. Tvorba výchovných a vzdělávacích pořadů pro žáky středních škol. Využití videokamery v práci učitele střední školy. Videomagnetofon a jeho využití v práci učitele střední školy. Digitální záznam zvuku a jeho využití v práci učitele střední školy. Reprografická technika a její využití na střední škole. Moderní projekční technika a její využití na střední škole. Záznamová média a jejich využití na střední škole.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
Předpoklady
Základní znalosti vzdělávacích technologií.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Studenti prokáží uživatelské dovednosti v práci s technickými prostředky používanými ve výuce.
Doporučená literatura
  • Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. (1995). Technické prostředky ve výuce. Olomouc: VUP.
  • RAMBOUSEK, V. (1989). Technické výukové prostředky. Praha.
  • RŮŽIČKA, E. (1998). Moderní technologie ve školství.. Olomouc.
  • RŮŽIČKA, E. (1998). Technologie vzdělávání.. Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr