Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prostředky využívanými ve školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Posluchači se seznámí s prostředky moderní didaktické technologie, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. S jednotlivými prostředky se studenti seznámí z aspektu jejich principu, obsluhy a základní údržby. Důraz bude kladen na způsob tvorby a získávání programů pro potřeby učitele střední školy. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni vytvořit a realizovat vlastní programy určené pro žáky středních škol. Obsahové teze disciplíny jsou: Videotechnika a její využití v práci učitele střední školy. Tvorba výchovných a vzdělávacích pořadů pro žáky středních škol. Využití videokamery v práci učitele střední školy. Videomagnetofon a jeho využití v práci učitele střední školy. Digitální záznam zvuku a jeho využití v práci učitele střední školy. Reprografická technika a její využití na střední škole. Moderní projekční technika a její využití na střední škole. Záznamová média a jejich využití na střední škole.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti prokáží uživatelské dovednosti v práci s technickými prostředky používanými ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Geschwinder, J., Růžička, E., Růžičková, B. (1995). Technické prostředky ve výuce. Olomouc: VUP.
-
RAMBOUSEK, V. (1989). Technické výukové prostředky. Praha.
-
RŮŽIČKA, E. (1998). Moderní technologie ve školství.. Olomouc.
-
RŮŽIČKA, E. (1998). Technologie vzdělávání.. Olomouc.
|