Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Bednaříková Iveta, doc. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výukové cíle (taxonomie, vlastnosti). Učivo. Učební úlohy (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha). Metody a formy výuky podporující aktivitu žáků ve výuce. Pedagogická komunikace. Motivace a kázeň ve výuce. Osobnost učitele, kompetence učitele. Pedagogická diagnostika a hodnocení žáků. Sebereflexe a sebezdokonalování učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou schopni analyzovat proces pedagogického rozhodování a řízení výuky, disponovat elementárními komunikativními dovednostmi pro pedagogickou činnost a diagnostiku. Současně dokáží formulovat didakticky promyšlené výukové cíle, konstruovat a dešifrovat různé typy učebních úloh, analyzovat jednotlivé typy výukových metod, forem a didaktických prostředků.
Studenti budou schopni analyzovat proces pedagogického rozhodování a řízení výuky, disponovat elementárními komunikativními dovednostmi pro pedagogickou činnost a diagnostiku. Současně dokáží formulovat didakticky promyšlené výukové cíle, konstruovat a dešifrovat různé typy učebních úloh, analyzovat jednotlivé typy výukových metod, forem a didaktických prostředků.
|
Předpoklady
|
Absolvování NSOD1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta
Aktivita ve výuce, zpracování předmětového portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Kolář, Z., Vališová, A. (2009). Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing.
-
Kolář,Z., Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing.
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.
|