Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurikulum a jeho možné podoby, komponenty kurikula, tvorba pedagogického projektu, účinnost projektu vzdělávacího programu. Hodnocení výsledků vzdělávání. RVP a ŠVP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojem kurikulum, vyjmenovat a vysvětlit možné podoby kurikula, popsat zdroje a komponenty kurikula, objasnit filozofii, strukturu a obsah RVP, posoudit kvalitu předloženého projektu krátkodobého vzdělávacího programu a ŠVP.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojem kurikulum, vyjmenovat a vysvětlit možné podoby kurikula, popsat zdroje a komponenty kurikula, objasnit filozofii, strukturu a obsah RVP, posoudit kvalitu předloženého projektu krátkodobého vzdělávacího programu a ŠVP.
|
Předpoklady
|
Absolvování didaktických disciplín.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Rozbor portfolia studenta
Účast a aktivní podíl na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
RVP.
-
PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
WALTEROVÁ, E. Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). Brno: MU,1994..
|