Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurikulum - jeho podoby a komponenty, schéma tvorby pedagogického projektu, princip kongruence,hodnocení výsledků vzdělávání, analýza vzdělávacích potřeb a skupiny vzdělávaných.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován tak, aby po jeho absolvování byli studenti schopni: vysvětlit pojem kurikulum, vyjmenovat a vysvětlit možné podoby kurikula, popsat zdroje a komponenty kurikula, posoudit kvalitu předloženého projektu vzdělávacího programu, zpracovat vzdělávací projekt v rozsahu minimálně 20 hodin a obhájit jeho kvalitu se zvláštním zřetelem k evaluaci.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vysvětlit pojem kurikulum, vyjmenovat a vysvětlit možné podoby kurikula, popsat zdroje a komponenty kurikula, posoudit kvalitu předloženého projektu vzdělávacího programu, zpracovat vzdělávací projekt v rozsahu minimálně 20 hodin a obhájit jeho kvalitu se zvláštním zřetelem k evaluaci.
|
Předpoklady
|
Absolvování didaktických disciplín studijního oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Zpracování a obhajoba účinnosti vzdělávacího programu, aktivní účast na výuce. V případě povolení změny formy studia z prezenční formy na kombinaci prezenční a distanční formy studia (čl. 18 SZŘ UP - tzv. individuální studijní plán)je student disciplíny povinen splnit veškeré požadavky kladené na něj anotačním listem disciplíny platným pro aktuální akademický rok.
|
Doporučená literatura
|
-
RVP.
-
PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
WALTEROVÁ, E. Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). Brno: MU,1994..
|