Lecturer(s)
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Curriculum as a term, its dimensions, phases, possible structure. Designing a pedagogical project.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
|
Learning outcomes
|
Mastering aspects of education such as: what to teach, how to organize teaching, theoretical problems of curriculum design etc.
Mastering aspects of education such as: what to teach, how to organize teaching, theoretical problems of curriculum design etc.
|
Prerequisites
|
Graduation previous teaching disciplines of study.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
Active participation during instruction. Presentation of an elaborated pedagogical project according to the given criteria.
|
Recommended literature
|
-
PALÁN, J., MUŽÍK, J. Vzdělávací program jako základní kategorie dalšího profesního vzdělávání. (Zavěšeno v UNIFORu)..
-
PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vydání. Přeložil M. Koldinský. Praha: Portál s r. o., 1998. 424 s. ISBN 80-7178-127-4..
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Walterová, E.:. Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). 1. vyd. Brno 1994..
|