Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurikulum jako pojem, jeho dimenze, fáze, struktura. Tvorba pedagogického projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po ukončení předmětu by student měl být schopen: řešit problémy spojené s otázkami čemu vyučovat a jak výuku organizovat, koncipovat kurikulum včetně modulárního přístupu, ovládat teoretické problémy kurikulární tvorby.
Po absolvování předmětu bude student schopen řešit problémy spojené s otázkami čemu vyučovat a jak výuku organizovat, koncipovat kurikulum včetně modulárního přístupu,a také vysvětlit teoretické problémy kurikulární tvorby.
|
Předpoklady
|
Absolvování předcházejících pedagogických disciplín studijního oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce, předložení zpracovaného pedagogického projektu podle předem daných kriterií.
|
Doporučená literatura
|
-
PALÁN, J., MUŽÍK, J. Vzdělávací program jako základní kategorie dalšího profesního vzdělávání. (Zavěšeno v UNIFORu)..
-
PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vydání. Přeložil M. Koldinský. Praha: Portál s r. o., 1998. 424 s. ISBN 80-7178-127-4..
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Walterová, E.:. Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě). 1. vyd. Brno 1994..
|