Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Ontodidaktika, didaktika předmětu, ŠVP, didaktické kompetence učitele pedagogiky, metody výuky pedagogiky, strategie EUR, participativní učení, projekty a projektování, zjišťování, posuzování a hodnocení pedagogických kompetencí žáků, obsah učiva pedagogiky, praxe žáků SŠ, příprava učitele na vyučování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Aktivně aplikovat současné poznatky školní didaktiky o řízení učení se studentů, v předmětu didaktika pedagogiky pro střední a vyšší odborné školy. Využít konstuktivistické teorie učení k tvorbě a prezentaci konstruktů z konkrétního učiva pedagogiky. Projektovat podle algoritmu ante/factum/post. Umět aplikovat aktivizační metody před nástupem na praxi. Vytvořit databanku aktivizačních metod pro pedagogickou praxi, připravit kritéria k hodnocení aplikace úloh v praxi.
školní didaktika, obecná didaktika
|
Předpoklady
|
znalost obecné a školní didaktiky, aktivizačních metod výuky, konstruktivistických teorií učení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Aktivní účast v seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Kalhous, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
Pavlačková, M. (1990). Vybrané otázky z didaktiky pedagogiky. Olomouc: UP.
|