Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vyjasnění základní používané terminologie a vztahů mezi jednotlivými pojmy. Představení klimatu školy jako závisle i nezávisle proměnné. Vliv klimatu na spokojenost jednotlivých účastníků školního života.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Pojmy: prostředí, atmosféra, klima. Varianty klimatu. Školní klima. Typologie školního klimatu. Výzkum školního klimatu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast studentů ve výuce, průběžné plnění zadaných úkolů. Seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
CHRÁSKA, M., HOLOUŠOVÁ, D., TOMANOVÁ, D. (2003). Klima současné české školy.. Brno: KONVOJ.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole.. Brno.
-
OSWALD, D. (1989). Schulklima.. Wien.
|