Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu jsou tato témata: Didaktické testy a jejich druhy. Plánování didaktického testu. Konstrukce základních typů testových úloh. Problematika ověřování vlastností didaktického testu. Analýza vlastností testovacích úloh. Analýza vlastností didaktického testu jako celku. Interpretace výsledků didaktického testu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou orientováni v teorii didaktického testu a budou seznámeni se základními postupy obvyklými při plánování, konstrukci a ověřování vlastností didaktického testu. Budou chápat význam didaktických testů v edukační činnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
Konstrukce tématického didaktického testu z předmětu, který budou studenti vyučovat.
|
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V., LUSTIGOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. (1992). Testy a testování ve škole. Praha.
-
CHRÁSKA, M. (1999). Didaktické testy . Brno.
-
KOMENDA, S., MAZUCHOVÁ, J. (1995). Tvorba a testování testu. Olomouc.
-
KOMENDA, S., ZAPLETALOVÁ, J. (1996). Analýza didaktického testu a její počítačová podpora. Olomouc.
-
PŮLPÁN, Z. (1991). Základy sestavování a klasického vyhodnocování didaktických testů . Hradec Králové.
|