Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Šmucr Michal, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogická evaluace, její fáze, přednosti i úskalí. Interní a externí evaluace školy a její aktéři. Přínos i úskalí autoevaluačních procesů. Konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod. Evaluační proces v kontextu aktuálních trendů v českém školství.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou schopni:vysvětlit pojem pedagogická evaluace, fáze, přednosti i úskalí,objasnit vztah interní a externí evaluace školy a zapojení různých skupin aktérů školního života do evaluace,zhodnotit přínos i možná úskalí autoevaluačních procesů,vysvětlit princip konstrukce základních evaluačních metod, zkonstruovat a použít některé instrumenty ve školní praxi,navrhnout konkrétní evaluační postup v určité situaci.
Získané způsobilosti Po absolvování disciplíny budou studenti schopni: vysvětlit pojem pedagogická evaluace, fáze, přednosti i úskalí, objasnit vztah interní a externí evaluace školy a zapojení různých skupin aktérů školního života do evaluace, zhodnotit přínos i možná úskalí autoevaluačních procesů, vysvětlit princip konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod, zkonstruovat a použít některé instrumenty ve školní praxi, - navrhnout konkrétní evaluační postup v určité situaci a formullovat prognózu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Zpracování předmětového portfolia: konstrukce a použití některých evaluačních instrumentů ve školní praxi, návrh konkrétního evaluačního postupu.
|
Doporučená literatura
|
-
Průcha, J. (1996). Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. . Brno.
-
Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: Východiska a nové metody pro praxi. Praha.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Univerzita Palackého : Olomouc, 2007..
|