Předmět: Evaluace v práci školy a jejích aktérů

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Evaluace v práci školy a jejích aktérů
Kód předmětu KPG/NKEPŠ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Šmucr Michal, Ing.
Obsah předmětu
Pedagogická evaluace, její fáze, přednosti i úskalí. Interní a externí evaluace školy a její aktéři. Přínos i úskalí autoevaluačních procesů. Konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod. Evaluační proces v kontextu aktuálních trendů v českém školství.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Studenti budou schopni:vysvětlit pojem pedagogická evaluace, fáze, přednosti i úskalí,objasnit vztah interní a externí evaluace školy a zapojení různých skupin aktérů školního života do evaluace,zhodnotit přínos i možná úskalí autoevaluačních procesů,vysvětlit princip konstrukce základních evaluačních metod, zkonstruovat a použít některé instrumenty ve školní praxi,navrhnout konkrétní evaluační postup v určité situaci.
Získané způsobilosti Po absolvování disciplíny budou studenti schopni: vysvětlit pojem pedagogická evaluace, fáze, přednosti i úskalí, objasnit vztah interní a externí evaluace školy a zapojení různých skupin aktérů školního života do evaluace, zhodnotit přínos i možná úskalí autoevaluačních procesů, vysvětlit princip konstrukce a vhodnost použití základních evaluačních metod, zkonstruovat a použít některé instrumenty ve školní praxi, - navrhnout konkrétní evaluační postup v určité situaci a formullovat prognózu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Zpracování předmětového portfolia: konstrukce a použití některých evaluačních instrumentů ve školní praxi, návrh konkrétního evaluačního postupu.
Doporučená literatura
  • Průcha, J. (1996). Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. . Brno.
  • Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: Východiska a nové metody pro praxi. Praha.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Univerzita Palackého : Olomouc, 2007..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr