Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výuky na školách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. S jednotlivými prostředky se seznámí po stránce jejich principu, obsluhy a základní údržby, včetně způsobů tvorby a získávání programů.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prostředky používanými ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
BRUN, R., a kol. (2010). Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce. Hradec Králové.
-
HAUSNER, M. a kol. (2007). Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec.
-
POKORNÝ, M. (2009). Digitální technologie ve výuce 1. 2. . Kralice na Hané.
-
SLAVÍK, M., HUSA, J., MILLER, I. (2007). Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. Praha.
|