Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika vybraných alternativních škol, především reformně pedagogických. Specifické znaky. Inspirace pro reformu české školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s alternativními přístupy ve výuce. Rozvoj schopnosti tvořivého využití poznatků ve vlastní školní praxi (v oblasti vztahu učitel-žák-rodiče, plánování a realizace výuky).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní přístup studentů k výuce, plnění průběžných úkolů, zpracování vybrané reformní školy.
|
Doporučená literatura
|
-
Martin, D. (2004). Activities for iInteractive whiteboards.. Helbling.
-
PRŮCHA. J. (2004). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualiz. vydání.. Praha: Portál.
-
RÝDL, K. (1994). Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd.. Brno: Marek Zeman.
-
RÝDL, K. (1990). Reformní praxe v současných školských systémehc. 1. vyd.. Praha: SPN.
-
SINGULE, F. (1992). Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd.. Praha: SPN.
|