Předmět: Alternativní a inovativní vzdělávání

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Alternativní a inovativní vzdělávání
Kód předmětu KPG/NKAIV
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kantorová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Charakteristika vybraných alternativních škol, především reformně pedagogických. Specifické znaky. Inspirace pro reformu české školy.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Seznámení s alternativními přístupy ve výuce. Rozvoj schopnosti tvořivého využití poznatků ve vlastní školní praxi (v oblasti vztahu učitel-žák-rodiče, plánování a realizace výuky).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní přístup studentů k výuce, plnění průběžných úkolů, zpracování vybrané reformní školy.
Doporučená literatura
  • Martin, D. (2004). Activities for iInteractive whiteboards.. Helbling.
  • PRŮCHA. J. (2004). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualiz. vydání.. Praha: Portál.
  • RÝDL, K. (1994). Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd.. Brno: Marek Zeman.
  • RÝDL, K. (1990). Reformní praxe v současných školských systémehc. 1. vyd.. Praha: SPN.
  • SINGULE, F. (1992). Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd.. Praha: SPN.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr