Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cíl a obsah vzdělávání, kurikulum, výuka jako řízený proces.. Profesní kompetence učitele , klíčové kompetence žáka, formy a metody výuky, materiální didaktické prostředky, učebnic,. pedagogická komunikace ve výuce, diagnostika a intervence, didaktické zásady a principy, školská reforma, alternativní didaktické systémy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Student získá vědomosti o výuce jako řízeném procesu, bude umět charkterizovat základní činitele výuky - žák, učitel, učivo. Zvládne orientaci ve výběru organizačních forem výuky a didaktických metodách výuky. Osvojí si zásady vyuřívání materiálních didaktických prostředků. Pochopí metodiku tvorby učebni a způsob hodnocení efektivity učebnic. Osvojí si základy pedagogické komunikace Pochopí techniku diagniostické činnosti a integrální diagniostikyve výucec a výchovných činnostech. Získá vhled do filozofie a principů alternativních školských systémů, bude umět zhodnotit jejich přínos pro český školský systém.
Student získá vědomosti o výuce jako řízeném procesu.
|
Předpoklady
|
Bez předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Student zvládne předpsaný obsah výuky v dostatečném rozsahu, v rámci stanovených úkolů vypracuje portfolio úkolů spočívající v základních pedagogických profesních úkonech (příprava na hodinu, hospitační činnost, vypracování projektu a tematického plánu, stanovení výukových cílu pro vyučovací hodinu, zvládne předepsanou literaturu a absolvuje vědomostní test + ústní zkoušení. Důraz je kladen na aktivní účast a práci v seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z. a OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: VUP, 1998. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999..
|