Předmět: Školní didaktika

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Školní didaktika
Kód předmětu KPG/MKŠDI
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Plischke Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cíl a obsah vzdělávání, kurikulum, výuka jako řízený proces.. Profesní kompetence učitele , klíčové kompetence žáka, formy a metody výuky, materiální didaktické prostředky, učebnic,. pedagogická komunikace ve výuce, diagnostika a intervence, didaktické zásady a principy, školská reforma, alternativní didaktické systémy.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Student získá vědomosti o výuce jako řízeném procesu, bude umět charkterizovat základní činitele výuky - žák, učitel, učivo. Zvládne orientaci ve výběru organizačních forem výuky a didaktických metodách výuky. Osvojí si zásady vyuřívání materiálních didaktických prostředků. Pochopí metodiku tvorby učebni a způsob hodnocení efektivity učebnic. Osvojí si základy pedagogické komunikace Pochopí techniku diagniostické činnosti a integrální diagniostikyve výucec a výchovných činnostech. Získá vhled do filozofie a principů alternativních školských systémů, bude umět zhodnotit jejich přínos pro český školský systém.
Student získá vědomosti o výuce jako řízeném procesu.
Předpoklady
Bez předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

Student zvládne předpsaný obsah výuky v dostatečném rozsahu, v rámci stanovených úkolů vypracuje portfolio úkolů spočívající v základních pedagogických profesních úkonech (příprava na hodinu, hospitační činnost, vypracování projektu a tematického plánu, stanovení výukových cílu pro vyučovací hodinu, zvládne předepsanou literaturu a absolvuje vědomostní test + ústní zkoušení. Důraz je kladen na aktivní účast a práci v seminářích.
Doporučená literatura
  • KALHOUS, Z. a OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: VUP, 1998. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr