Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní představy o řízení. Školská správa a samospráva, vnitřní řízení školy, třídní učitel, výchovný poradce, vedoucí předmětové komise, pedagogická rada. Spolupráce školy s rodinou a ostatní veřejností. Image školy. Základní školská legislativa.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Základní představy o řízení. Školská správa a samospráva. Vnitřní řízení školy, třídní učitel, výchovný poradce, vedoucí předmětové komise, pedagogická rada. Spolupráce školy s rodinou a ostatní veřejností. Image školy. Základní školská legislativa.
Po absolvování disciplíny dokáže student popsat způsoby a mechanismy řízení konkrétní školy či školského zařízení, analyzovat je a s oporou o teoretické poznatky navrhnout možná zlepšení.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na výuce a ústní vystoupení na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Obst, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele. Olomouc.
|