Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Opletalová Alena, Ing. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy managementu, pojetí školského managementu jako hraniční pedagogické disciplíny a školy jako specifické organizace, postavení a vlivy školské správy a samosprávy v ČR, procesy mikrořízení školy, organizační schéma školy včetně poradních orgánů, pojetí školy jako právního subjektu s pedagogickou autonomií, pojetí komunitní školy, platné základní školské aj. předpisy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Základní pojmy managementu. Školský management jako hraniční pedagogická disciplína. Školská politika. Školská správa a samospráva v ČR. Vnitřní řízení školy. Ředitel, zástupce ředitele, třídní učitel, výchovný poradce, učitel. Poradní orgány ředitele školy. Škola a obec. Vybrané školské předpisy.
Po absolvování předmětu bude student objasnit následující skutečnosti: základní pojmy managementu, pojetí školského managementu jako hraniční pedagogické disciplíny a školy jako specifické organizace, postavení a vlivy školské správy a samosprávy v ČR, procesy mikrořízení školy, organizační schéma školy včetně poradních orgánů, pojetí školy jako právního subjektu s pedagogickou autonomií, pojetí komunitní školy, platné základní školské aj. předpisy.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Aktivní účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
BACÍK, F. a kol. Úvod do teorie a praxe školského managementu. Praha: Univerzita Karlova, 1995. OBST, O. Základy školského managementu pro učitele. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998..
-
Obst, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele. Olomouc.
|