Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie a praxe základních diagnostických metod - záměrné pozorování, strukturovaný rozhovor, anamnézy, dotazník, kazuistika, autodiagnostika, hodnocení edukačních produktů žáka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí v obecné rovině se základními diagnostickými metodami, které lze aplikovat v edukačním terénu. Jedno se zejména o metody: zaměřené pozorování, strukturovaný rozhovor, anamnézy, sociometrie, škálování, portfolio a sebereflexe. Cílem znalosti metod je dovednost stanovení diagnózy a prognózy jednotlivých situací či případů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Portfolio aplikovaných metod.
|
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V. (2002). Diagnostika.. Praha.
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2008). Sociografie. Olomouc.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací plán. Praha: Portál.
|