Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie a praxe základních diagnostických metod - záměrné pozorování, strukturovaný rozhovor, anamnézy, dotazník, kazuistika, autodiagnostika, hodnocení edukačních produktů žáka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Význam diagnostiky. Klasifikace diagnostických metod. Chyby v diagnostice. Pozorování a techniky standardizovaného pozorování. Strukturální rozhovor. Dotazník. Anketa. anamnéza. Analýza dokumentů. Sociometrie. Autodiagnostika a autoreflexe v profesi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Portfolio aplikovaných metod. Úspěšné absolvování didaktického testu.
|
Doporučená literatura
|
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2008). Sociografie. Olomouc.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
-
MUSILOVÁ, M. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: VUP.
-
ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.. Pardubice.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací plán. Praha: Portál.
|