Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vznik řeči. Specifika komunikace učitele se žákem, učitele s rodiči.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Význam jazyka, vznik a upotřebení. Hlas, hlasové ústrojí, jak si hlas chránit. Verbální a nonverbální komunikace. Zásady dialogu. Jak se stát oblíbeným učitelem/člověkem. Otázka, její využití v pedagogickém procesu.
Rozvoj a kultivace komunikativní dovednosti s přihlédnutím k problematice pedagogické komunikace.
|
Předpoklady
|
Studijní a osobnostní předpoklady pro studium a práci v učitelské profesi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Předmět si nezapisují studenti z oboru český jazyk a literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
De VITO, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace.. Praha.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno.
-
Mikuláštík, M. (2003). Komunikační dovednosti v praxi. Praha, Grada.
-
PLAŇAVA, I. (2005). Průvodce mezilidskou komunikací.. Praha.
|