Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zájem, zájmová činnost. Význam zájmů a zájmových činností ve výchově a ve volném čase. Formy a metody zájmových činností. Druhy zájmových činností a jejich specifika. Roční plán činnosti zájmového útvaru. Struktura schůzky zájmového útvaru. Plánování, realizace a hodnocení zájmových činností v zájmovém útvaru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojem zájem a zájmová činnost a objasnit význam zájmových činností ve výchově, charakterizovat jednotlivé druhy zájmových činností, vytvořit roční plán činnosti zájmového útvaru, naplánovat, realizovat a zhodnotit schůzku zájmového útvaru libovolného zaměření, zpracovat strukturu schůzky zájmového útvaru do podoby písemné přípravy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Zpracování metodického plánu dvouhodinové schůzky zájmového útvaru. Zpracování ročního plánu činnosti zájmového útvaru.
|
Doporučená literatura
|
-
HEŘMANOVÁ, J., MACEK, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve škoských zařízeních pro zájmové vzdělávání.. 2. vyd. Praha : MŠMT, NIDM.
-
Kratochvílová, E. (2004). Pedagogika voľného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickéj teórii a v praxi. Bratislava: Vydavateľstvo UK.
-
PÁVKOVÁ,J.,HÁJEK?B.,HOFBAUER?B.,HRDLIĆKOVÁ,V.,PAVLÍKOVÁ,A. (2002). Pedagogika volného času. Praha:Portál.
|