Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komunikace a kultura. Etika v komunikaci. Komunikace jako transakční proces. Efektivní a aktivní naslouchání. Verbální a neverbální sdělování. Komunikace a sociální vztahy. Komunikace v zátěžových situacích. Pedagogická komunikace. Asertivita a komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen k získání komunikačních kompetencí studentů pro účinný kontakt se zdravými i handicapovanými žáky.
Rozvoj a kultivace komunikativní dovednosti s přihlédnutím k problematice pedagogické komunikace.
|
Předpoklady
|
Studijní a osobnostní předpoklady pro studium a práci v učitelské profesi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích. Příprava seminární práce a její prezentace v průběhu výuky. Samostatné studium literatury. Splnění požadavků závěrečného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
De VITO, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace.. Praha.
-
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole.. Brno.
-
MIKULÁŠTÍK, M. (2003). Komunikační dovednosti v praxi.. Praha.
-
PLAŇAVA, I. (2005). Průvodce mezilidskou komunikací.. Praha.
-
PODBORECKI, J. (1999). Jak se lépe dorozumíme.. Ostrava.
|