Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni pracovat s následujícími technickými výukovými prostředky: projekční technika, audio a televizní zařízení, informační a komunikační technologie, interaktivní tabule a další. Tyto technické výukové prostředky budou následně umět využít ve výuce.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Vypracování a přednes výukové prezentace na dohodnuté téma.
|
Doporučená literatura
|
-
ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. (1998). Využití počítače při vyučování. Praha : Portál.
-
KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. (2003). Počítače ve výuce a učení. Ostrava : PdF OU.
-
NIKL, J. (2002). Didaktické aspekty technických výukových prostředků. Liberec : Technická univerzita v Liberci.
-
RAMBOUSEK, V. (1989). Technické výukové prostředky. Praha : SPN.
-
SLAVÍK, M., HUSA, J., MILLER, I. (2007). Materiální didaktické prostředky a technologie jejich využívání. Praha : Česká zemědělská univerzita v Praze.
-
SOUKUP, J., PEJSAR, Z., BALCAROVÁ, A. (2004). Multimédia ve výuce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
|