Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
-
Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka odborných předmětů na střední škole, spolupráce učitelů všeobecných a odborných předmětů, bezpečnost a hygiena práce, pracovní den učitele praktického vyučování a odborného výcviku, pedagogická dokumentace školy, důležité regulativy školy, kultura a klima školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Výuka odborných předmětů na střední škole. Spolupráce učitelů všeobecných a odborných předmětů. Bezpečnost a hygiena práce. Pracovní den učitele praktického vyučování a odborného výcviku. Pedagogická dokumentace školy, důležité regulativy školy. Kultura a klima školy.
Výuka odborných předmětů na střední škole.
|
Předpoklady
|
Absolvování předchozích didaktických disciplín studijního oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Pedagogický deník, portfolio, úkoly z pedagogické praxe, hospitační záznamy, přípravy na hodiny s reflexí.
|
Doporučená literatura
|
-
& Filová, H. (1999). Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb Rukověť fakultního cvičného učitele: (příručka pro fakultní cvičné učitele a profesionálně zainteresované studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ). Brno: Paido.
-
Pracovní řád pro zaměstnance škol a školských zařízení.
-
Vyhláška č. 13/2005 Sb..
-
Zákon č. 561/2004 Sb. školský zákon.
-
Nezvalová, D. (2000). Reflexe v pregraduální přípravě učitelů. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
-
Šimoník, O. (2005). Pedagogická praxe. Brno: MSD.
|