Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Význam trojfázového modulu výuky při konstrukci poznatků studujících a základní principy teorie tvorby vyučování (instructional design - ID), výukový cíl jako základní stavební kámen pedagogického projektu,funkčnost a účinnost projektu vzdělávacího programu,hodnocení výsledků vzdělávání, korekce a inovace vzdělávacího programu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:vysvětlit pojem kurikulum, vyjmenovat a vysvětlit možné podoby kurikula,popsat zdroje a komponenty kurikula,vysvětlit význam trojfázového modulu výuky při konstrukci poznatků studujících a základní principy teorie tvorby vyučování (instructional design - ID), vysvětlit základní didaktické pojmy,posoudit kvalitu předloženého projektu krátkodobého vzdělávacího programu,zpracovat projekt na uskutečnění jednodenní vzdělávací akce pro dospělé účastníky, obhájit jeho kvalitu se zvláštním zřetelem k evaluaci.
Po absolvování předmětu dokáže student posoudit účinnost předloženého projektu krátkodobého vzdělávacího programu, samostatně zpracovat projekt na uskutečnění dlouhodobější vzdělávací akce pro dospělé účastníky a odborně obhájit jeho kvalitu se zvláštním zřetelem k evaluaci.
|
Předpoklady
|
Absolvování předchozích didaktických disciplín.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Aktivita při výuce a zpracování předmětového portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
|