Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Evaluace vzdělávacích potřeb, vzdělávacích programů a evaluace kurikula, učebnic, procesu výuky (observační a participační techniky), edukačního klimatu, výsledků edukace, vzdělávacích výsledků, nekognitivních výsledků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti by měli být schopni: specifikovat přehled o pedagogické evaluace a současných přístupech k ní, vytvořit představu kontinuálního evaluačního procesu v podmínkách pedagogické profese.
Studenti by měli být schopni: specifikovat přehled o pedagogické evaluaci a současných přístupech k ní, vytvořit představu kontinuálního evaluačního procesu v podmínkách pedagogické profese.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Seminární práce
Zpracování a prezentace projektu evaluace (dle nabídky témat).
|
Doporučená literatura
|
-
CHRÁSKA, M. (2000). Didaktické testy. Brno.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média . Brno.
-
PRŮCHA, J. (1996). Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno.
-
Slavík, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál.
|