Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Techniky pozorování, záznamy, objektivita pozorování, eliminace subjektivních faktorů, zúčastněné a nezúčastněné pozorování, pozorování výuky, zpracování záznamových archů, zpracování audio a videonahrávky výuky, práce učitele s výukovými cíli. Sebereflexe učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Pozorování výuky. Zpracování záznamových archů. Zpracování audio a videonahrávky výuky. Uvědomělá práce učitele s výukovými cíli. Princip kongruence. Sebereflexe učitele.
Pozorování výuky. Zpracování záznamových archů. Zpracování audio a videonahrávky výuky. Uvědomělá práce učitele s výukovými cíli. Princip kongruence. Sebereflexe učitele.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Předložení protokolů o pozorování vyučovací hodiny, (hospitace a její záznam), protokolů pozorování věřejně vystupujících osob, jejich analýza.
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (1996). Výzkumné metody v pedagogice. Brno.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
KYRIACOU, CH. (2004). Klíčové dovednosti učitele.. Praha.
-
Nezvalová D. (2000). Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: UP.
-
Obst, O. (2006). Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc.
-
PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha.
|