Předmět: Pozorování a analýza výuky

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Pozorování a analýza výuky
Kód předmětu KPG/K2PAV
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
Obsah předmětu
Techniky pozorování, záznamy, objektivita pozorování, eliminace subjektivních faktorů, zúčastněné a nezúčastněné pozorování, pozorování výuky, zpracování záznamových archů, zpracování audio a videonahrávky výuky, práce učitele s výukovými cíli. Sebereflexe učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování
Výstupy z učení
Pozorování výuky. Zpracování záznamových archů. Zpracování audio a videonahrávky výuky. Uvědomělá práce učitele s výukovými cíli. Princip kongruence. Sebereflexe učitele.
Pozorování výuky. Zpracování záznamových archů. Zpracování audio a videonahrávky výuky. Uvědomělá práce učitele s výukovými cíli. Princip kongruence. Sebereflexe učitele.
Předpoklady
Nespecifikováno.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Předložení protokolů o pozorování vyučovací hodiny, (hospitace a její záznam), protokolů pozorování věřejně vystupujících osob, jejich analýza.
Doporučená literatura
  • GAVORA, P. (1996). Výzkumné metody v pedagogice. Brno.
  • KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
  • KYRIACOU, CH. (2004). Klíčové dovednosti učitele.. Praha.
  • Nezvalová D. (2000). Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: UP.
  • Obst, O. (2006). Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc.
  • PASCH, M. aj. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr