Lecturer(s)
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Cibáková Dana, Mgr. Ph.D.
-
Jůvová Alena, PaedDr. Ph.D.
-
Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
- Introduction to psychosomatic basis of human behavior; - Development of communication skills; - Dialogue - its principles, attempts by students dialogic negotiations; - Voice and heartfelt; recitation as communication with an emphasis on authenticity and clarity; - Awareness and understanding of their own expression; - Development of creativity; - Self-reflection.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Learning outcomes
|
This is a self-development subject whose aim is to develop the student's psychosomatic condition, which means the ability to authentically and creatively to act professional, but also in other situations. Its purpose is to understand the gaming dimension in human behavior as the basis of authorship. It does so through its own activities shared with other group members, experience and self-reflection.
The subject leads to better self-knowledge in the field of speech and body, and realizing that action means to set the whole body to the situation, and that a significant factor in the negotiations is not only thinking but also voice, speech, and activity of the entire body.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Analysis of linguistic
Self-reflection properties of normal personality and ways to respond in specific situations; Preparation of a public performance on a given topic and its presentation, communication skills training solutions and professional contact model situations, followed by group discussions.
|
Recommended literature
|
-
ANDRYSOVÁ, P. (2016). Osobnostní učitelství. Olomouc: UP.
-
Bednařík, A. (2008). Facilitace. Kladno.
-
ČIPÁKOVÁ, J. (2005). Etika: základní etické předpoklady a formy chování v pracovním a společenském styku. Brno: Sting.
-
Čipáková, J. (2005). Etika: základní etické předpoklady a formy chování v pracovním a společenském styku. Brno.
-
DEVITO, J. A. (2008). Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing.
-
Holá, L. (2003). Mediace. Způsob řešení mezilidských konfliktů. Olomouc.
-
Křivohlavý, J. (1988). Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha.
-
MIKULÁŠTÍK, M. (2003). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing.
-
Plaňava, I. (2005). Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy, dovednosti, poruchy. Praha.
-
Rýznar, L. (2006). Společenská diplomacie ve veřejné správě. Kunovice.
-
Rýznar, L. (2008). Společenský protokol v různých kulturách, aneb Místní zvyklosti důležité pro pracovní kontakty.. Kunovice.
-
ŠŤASTNÝ, V. (2005). Etiketa, aneb Společenské chování v profesním styku. Praha: ASPI.
-
Šťastný, V. (2005). Etiketa, aneb Společenské chování v osobním styku. Praha.
-
Vítková, M. (2001). Etiketa v řízení a politice. Hradec Králové.
-
Vymětal, J. (2008). Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. Praha.
-
Wolf, I. (2007). Etiketa v zaměstnání: udělejte dobrý dojem!. Praha.
|