Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Strategické dokumenty Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí vztahující se k digitálnímu vzdělávání a rozvíjení digitální gramotnosti, didaktické aspekty vybraných technologií vzdělávání a učebních pomůcek, digitální technologie v systému didaktických prostředků, vybrané technologie vzdělávání (interaktivní tabule, interaktivní dotykový panel, dataprojektor, vizualizér, digitální lupa), vybraná interaktivní a programovatelná technika (robotické a digitální hračky), 3D tisk a 3D pero.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu se studenti seznámí s možnostmi moderních technologii ve vzdělávání a naučí se ovládat vybranou moderní didaktickou techniku. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " popsat strategické dokumenty Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí vztahující se k digitálnímu vzdělávání a rozvíjení digitální gramotnosti, " popsat a charakterizovat didaktické aspekty vybraných technologií vzdělávání a učebních pomůcek, " začlenit digitální technologie do systému didaktických prostředků, " popsat a ovládat vybrané interaktivní tabule a vytvořit podklady pro tvorbu interaktivní prezentace, " popsat a ovládat interaktivní dotykový panel, " popsat a ovládat dataprojektor, " popsat a ovládat vizualizér a digitální lupu, " popsat a ovládat vybranou interaktivní a programovatelnou techniku (robotické a digitální hračky), " popsat a charakterizovat 3D tisk a ovládat 3D pero. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
Absolvent předmětu je schopen popsat a charakterizovat strategické dokumenty Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Ministerstva práce a sociálních věcí vztahující se k digitálnímu vzdělávání a rozvíjení digitální gramotnosti, popsat a charakterizovat didaktické aspekty vybraných technologií vzdělávání a učebních pomůcek, začlenit digitální technologie do systému didaktických prostředků, popsat a ovládat vybrané interaktivní tabule a vytvořit podklady pro tvorbu interaktivní prezentace, popsat a ovládat interaktivní dotykový panel, popsat a ovládat dataprojektor, popsat a ovládat vizualizér a digitální lupu, popsat a ovládat vybranou interaktivní a programovatelnou techniku (robotické a digitální hračky), popsat a charakterizovat 3D tisk a ovládat 3D pero.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Vypracování zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
BATES (TONY), Anthony William. (2015). Teaching in a Digital Age. University of British Columbia.
-
EDWARDS, Anthony. (2012). New Technology and Education (Contemporary Issues in Education Studies). London: Bloomsbury Academic.
-
CHROMÝ, Jan. (2011). Materiální didaktické prostředky v informační společnosti. Praha: Verbum.
-
NG Wan. (2015). New Digital Technology in Education : Conceptualizing Professional Learning for Educators. Switzerland: Springer International Publishing AG.
-
RAMBOUSEK, Vladimír. (2014). Materiální didaktické prostředky. Praha: Univerzita Karlova.
-
SZOTKOWSKI, René. (2013). Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní. Z pohledu učitele základní a střední školy. Brno: Paido.
|