Název předmětu | Historical changes of education |
---|---|
Kód předmětu | KPG/HEDQ |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Tematické zaměření přednášek: 1. Vstupní informace 2. Úvod do problematiky disciplíny Dějiny pedagogiky 3. Diskursivní proměny výchovy (vymezení člověka a výchovy v historických paradigmatech) 3.1 Starověké pojetí výchovy (Antická vzdělanost, tradice řecké a římské výchovy) 3.2 Středověké pojetí výchovy (Charakteristika středověku, křesťanství a jeho role ve vzdělávání a výchově, otázka středověké vzdělanosti, hlavní nástroje vzdělanosti) 3.3 Novověké pojetí výchovy (výchova v období raného novověku ? renesanční, reformační a protireformační pedagogika, výchova pod vlivem osvícenství ? individuální výchova, přirozená výchova) 3.4 Počátky moderního pojetí výchovy (reformní pedagogika, proces od pedautocentrismu k pedocentrismu)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Pozorování |
Výstupy z učení |
Studenti a studentky budou schopni: - charakterizovat Dějin pedagogiky jako vědeckou disciplínu - objasnit antiku a antickou vzdělanost jako základ evropské vzdělanosti - objasnit středověké pojetí výchovy - charakterizovat proměny pojetí výchovy a vzdělanosti na počátku raného novověku a v období osvícenství - objasnit proce přechodu od pedautocentrismu k pedocentrismu a jeho dopady v současném školství. |
Předpoklady |
doporučená - středoškolská úvoveň dějepisu
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|