Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Empirický výzkum, měření v empirickém výzkumu, základní metody deskriptivní statistiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá těmito tématy: Metody lidského poznávání. Techniky práce s odbornou literaturou. Empirický výzkum a jeho druhy. Formulace problému empirického výzkumu. Hypotézy a pravidla pro jejich formulaci. Výběr prvků do výzkumných vzorků. výzkumy ex-post-facto a experimenty. Výzkumy kvantitativně a kvalitativně orientované. Nejfrekventovanější metody sběru dat v empirických výzkumech (pozorování, dotazník, interview, testy).
Student získáí znalosti v jakých případech použít popisnou statistiku, analýzu závislostí a statistické testy. Získá dovednosti metody zpracování dat, metody grafického zobrazování dat, aplikaci statistických analýz a testů.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti metodologie, matematiky a statistiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Pomocí základních metod deskriptivní statistiky umět zpracovat data v pedagogických výzkumech.
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
CHRÁSKA, M. (2003). Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy kvantitativně orientovaného výzkumu.. Olomouc: Pedagogická fakulta UP.
-
CHRÁSKA, M. (1998). Základy výzkumu v pedagogice.. Olomouc.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. aj. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
-
PELIKÁN, J. (1998). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1995). Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum.
|