Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Szotkowski René, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s technickými výukovými prostředky, které přispívají ke zkvalitnění výukové komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. S jednotlivými prostředky se seznámí po stránce jejich principu, obsluhy a základní údržby, včetně způsobů tvorby a získávání programů.
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni pracovat s moderními vzdělávacími a diagnostickými technologiemi jako je například interaktivní tabule, tablet, vizualizér, informační a komunikační technologie atd. Tyto technologie by následně měli umět využít ve výuce.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti vzdělávacích a diagnostických technologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Studenti zvládnou odborně a metodicky práci s technickými prostředky využívanými ve školní praxi.
|
Doporučená literatura
|
-
GESCHWINDER, J., RŮŽIČKA, E., RŮŽIČKOVÁ, B. Technické prostředky ve výuce. Olomouc: Vydavatelství UP, 1995. RAMBOUSEK, V. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989. RŮŽIČKA, E. a kol. Technologie vzdělávání. Olomouc: SCVU při PdF UP, 1998..
-
RUZICKA, E. (2007). Technologie vzdělávání.. Olomouc.
|