Předmět: Pedagogická diagnostika

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Pedagogická diagnostika
Kód předmětu KPG/DIPEG
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pedagogicko psychologická diagnostika jako teoreticko-praktická disciplína školní didaktiky a její využití v rámci výuky. Přehled metod zjišťujících diagnostické údaje. Pozorování. Dotazník, anketa Ústní zkoušení Didaktický test. Analýza úloh a činností. Řízení výuky metodou mastery learning. Sociometrie. Volba povolání, profesní orientace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Význam pedagogické diagnostiky. Metody pedagogické diagnostiky v práci učitele. Pedagogické pozorování a jeho druhy, faktory ovlivňující objektivitu pozorování, systémy standardizovaného pozorování. Rozhovor. Ústní zkouška. Didaktické testy. Metody vyhodnocování a interpretace diagnostických šetření.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test

Teoretické znalosti zadaných okruhů.
Doporučená literatura
  • HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1988..
  • CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: MU, 1996..
  • GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. . Brno.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr