Vyučující
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogicko psychologická diagnostika jako teoreticko-praktická disciplína školní didaktiky a její využití v rámci výuky. Přehled metod zjišťujících diagnostické údaje. Pozorování. Dotazník, anketa Ústní zkoušení Didaktický test. Analýza úloh a činností. Řízení výuky metodou mastery learning. Sociometrie. Volba povolání, profesní orientace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Význam pedagogické diagnostiky. Metody pedagogické diagnostiky v práci učitele. Pedagogické pozorování a jeho druhy, faktory ovlivňující objektivitu pozorování, systémy standardizovaného pozorování. Rozhovor. Ústní zkouška. Didaktické testy. Metody vyhodnocování a interpretace diagnostických šetření.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Teoretické znalosti zadaných okruhů.
|
Doporučená literatura
|
-
HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1988..
-
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: MU, 1996..
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. . Brno.
|