Předmět: Základy pedagogické diagnostiky

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Základy pedagogické diagnostiky
Kód předmětu KPG/BPPDZ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Matušková Linda, PhDr. Ph.D.
  • Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teorie a praxe základních diagnostických metod - záměrné pozorování, strukturovaný rozhovor, anamnézy, dotazník, kazuistika, autodiagnostika, hodnocení edukačních produktů žáka.

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace
Výstupy z učení
Studenti se seznámí v obecné rovině se základními diagnostickými metodami, které lze aplikovat v edukačním terénu. Jedno se zejména o metody: zaměřené pozorování, strukturovaný rozhovor, anamnézy, sociometrie, škálování, portfolio a sebereflexe. Cílem znalosti metod je dovednost stanovení diagnózy a prognózy jednotlivých situací či případů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Portfolio aplikovaných metod. Úspěšné absolvování didaktického testu.
Doporučená literatura
  • HRABAL, V. (2002). Diagnostika.. Praha.
  • MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2008). Sociografie. Olomouc.
  • Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
  • ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací plán. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr